ІНТЕРВ'Ю З АРМАНДСОМ УМБРАСКО, ЛІДЕРОМ ТА КООРДИНАТОРОМ YOUNG CAR MECHANIC

Young Car Mechanic – ініціатива, яка впевнено закріпилася в календарі автомобільних подій. Конкурс щороку підтримується провідними постачальниками та виробниками автозапчастин. Цьогоріч уже всьоме можна було дізнатися, хто є найкращим молодим автомеханіком, і це стало яскравою подією на автомобільному ринку. Пропонуємо інтерв’ю з Armands Umbrasko, керівником і координатором проєкту Young Car Mechanic.


Rafał Pierzgała: – Що є найскладнішим в організації змагань для молоді європейського масштабу?

Armands Umbrasko: – Важливо те, що ми вже знаємо найскладніші моменти і випробували рішення для цих проблем. Я маю на увазі підготовку технічних завдань, їх адаптацію та переклад різними мовами, а також логістику матеріалів завдань між країнами.

– Кількість країн-учасниць конкурсу Young Car Mechanic у майбутньому збільшиться? Чи нинішня кількість вважається оптимальною?

– Проєкт Young Car Mechanic та його організатор Inter Cars відкриті для участі нових країн. У 2024 році новачків не буде, але у 2025 році ми очікуємо, що принаймні одна країна приєднається до змагань. Додам, що новими учасниками можуть стати не лише країни, які об’єднані в Inter Cars Capital Group.

– Яку додаткову цінність, на вашу думку як організатора, окрім оцінки навичок та знань, дає конкурс Young Car Mechanic?

– Якщо поглянути глибше, то існує довгий список переваг для всіх залучених сторін. Студенти мають дуже хорошу злітну смугу для майбутнього і отримують мультикультурний досвід. Навчальні заклади й викладачі обмінюються досвідом та напрацюваннями і мають певну фінансову винагороду. Партнери Young Car Mechanic діляться знаннями та ноу-хау для майбутніх спеціалістів. Що ще важливіше: навчальні заклади та викладачі поширюють ці знання на сотні учнів. Конкурс дозволяє нам, Inter Cars, досягти кращої і тіснішої комунікації з нашими партнерами й постачальниками, дає відчуття приналежності до однієї родини, а також ближче спілкування зі студентами – вже як із партнерами.

– Bosch, Continental, Elring, Febi, Mann-Filter, Meyle, Schaeffler, Shell, Varta та ZF Aftermarket – список брендів, залучених у Young Car Mechanic, вражає. Наскільки важливий вибір партнерів для Young Car Mechanic у контексті конкурсу?

– Основним принципом відбору партнерів є бажання кожного із них брати участь у проєкті. Всі згадані бренди є нашими партнерами протягом багатьох років. Також є важливий фактор, який слід враховувати. У нас не може бути забагато брендів-партнерів і забагато завдань, оскільки є певні обмеження щодо учасників і часу. Тож ми високо цінуємо нашу попередню співпрацю і намагаємося зберегти її на майбутнє. Хоча будь-які нові партнери вітаються, і ми знайдемо шляхи для співпраці з ними.

– Які думки про Young Car Mechanic у різних країнах – як серед учасників, так і серед викладачів?

– Негативних відгуків я не чув. Звичайно, ми маємо враховувати нюанси кожної країни – наприклад, освітню систему, кількість навчальних закладів, участь державних організацій. Зрештою, ми можемо створити цінну подію для навчальних закладів та студентів.

– У якій із країн-учасниць конкурсу Young Car Mechanic професія автомеханіка є найпопулярнішою серед молоді? Де вдалося успішно поглибити захоплення цією професією?

– Дуже важко відповісти. Тому я хотів би сказати: однаково в усіх країнах. Один аспект, який я можу згадати, – це напевно ставлення моєї батьківщини, Латвії. За останні 15 років якість і популярність професії автомеханіка в Латвії значно підвищилася, особливо відколи там проводяться конкурси.

– Яку роль відіграють soft skills у таких професіях, як механік, і чи є конкурс Young Car Mechanic показовим прикладом у цьому плані?

– Можна було б уявити, що механіки – це люди, які обрали роботу з автомобілями, а не спілкування з іншими людьми, але справа в тому, що ті студенти, яких ми зустрічаємо на різних етапах конкурсу, дійсно комунікабельні та розумні. Таким чином, у житті молодих механіків задіяний широкий спектр навичок спілкування.

– Наскільки Young Car Mechanic відрізняється від подібних змагань за організацією, знаннями, престижем і якістю?

– Немає довгого списку для порівняння – можна згадати лише такі змагання, як World Skills та Euro Skills. Якщо порівнювати, то це два різні підходи у своїй основі. World Skills і Euro Skills винагороджують лише за технічне виконання та мають довгу історію і високий престиж. Young Car Mechanic – це набагато більше. Йдеться про інші цінності: побудова стосунків, спілкування, високі стандарти участі технічної школи в проєктах, викладанні та навчанні.

– На вашу думку, які найважливіші виховні цінності передає молоді конкурс Young Car Mechanic?

– Безумовно, ми повинні назвати різноманітність і практичний досвід.

– Чи можна сказати, що конкурс Young Car Mechanic також є майданчиком для встановлення нових зв’язків або дружби між учасниками в міжнародному масштабі?

– Абсолютно. Дуже добре видно, наскільки позитивні й відкриті учасники один до одного під час конкурсу Young Car Mechanic.

– Під час конкурсу також відбувається обмін досвідом між студентами та викладачами в галузі механіки. У яких аспектах вони найчастіше можуть доповнювати один одного інформацією?

– Я вважаю, що це залежить від того, де це найбільше потрібно, але є дуже поширене спостереження, яке ми бачимо під час змагань. Учитель щось пояснює учневі, і це спілкування переходить у діалог. З обох сторін завжди є думки, які відкриті для дискусій.

– Дякую за цю важливу розмову.

– Дякую вам.